Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Grafik Tasarıma Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 226 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel grafik tasarım yazılımlarını öğrencilere öğretmek ve bilgisayar ortamında giriş seviyesinde grafik tasarım çalışmaları yapmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini, grafik tasarımda kullanılan yazılımlarının temelinin öğretilmesi oluşturmaktadır. Teorik anlatımlar ve uygulamalar aracılığı ile öğrenciler sektörde yaygın kullanılan yazılımları tanıyıp, çeşitli proje uygulamaları yapacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | |
2 | Uygulamalar için kullanılacak yazılımların genel tanıtımı | Ders notları |
3 | Piksel tabanlı grafik tasarım yazılımları: Adobe Photoshop | Photoshop CS6 & CC, Özge Mardi Bayar, Kodlab, Bölüm 1 |
4 | Piksel tabanlı grafik tasarım yazılımları: Adobe Photoshop | Photoshop CS6 & CC, Özge Mardi Bayar, Kodlab, Bölüm 2 |
5 | Adobe Camera Raw ve Photoshop yazılımlarında temel fotoğraf düzenlemeleri | Ders notları |
6 | Afiş projesi için taslak oluşturulması ve uygun görsellerin hazırlanması | Uygulama konusunun seçimi ve tasarım planlanması |
7 | Afiş uygulaması | Uygulama çalışmaları |
8 | Afiş uygulaması | Uygulama çalışmaları |
9 | Afiş uygulamalarının teslimi Broşür uygulaması için bilgilendirme | Ders notları |
10 | Broşür uygulaması için taslak oluşturulması ve uygun görsellerin hazırlanması | Uygulama konusunun seçimi ve tasarım planlanması |
11 | Broşür uygulaması | Uygulama çalışmaları |
12 | Broşür uygulaması | Uygulama çalışmaları |
13 | Broşür uygulamalarının teslimi Logo uygulaması hakkında bilgilendirme | Ders notları |
14 | Logo uygulaması | Uygulama çalışmaları |
15 | Logo uygulaması | Uygulama çalışmaları |
16 | Logo uygulamalarının teslimi | Proje teslimi |
Ders Kitabı | Photoshop CS6 & CC, Özge Mardi Bayar, Kodlab Ders notları PHOTOSHOP CC |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 5 | 90 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 5 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 104 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | |||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | |||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest